Przejdź do treści

Informujemy, że od dnia 19.08.2024 r. od godzin porannych zostanie całkowicie zamknięta jezdnia południowa (kierunek Kraków). Jednocześnie poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje dotyczące wprowadzanej czasowej organizacji ruchu.

  1. Skrzyżowanie DK94 z ul. Wspólną (rejon wyjazd z kopalni). Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów.
  2. Skrzyżowanie DK94 z ul. Wspólną i ul. Gwarków. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów.
  3. Skrzyżowanie z ul. Kruszcową. Nie będzie możliwości zjazdu z DK94 na ul. Kruszcową. W związku z zamknięciem ul. Kruszcowej wprowadza się objazd ul. Mickiewicza, ul. Sławkowską, ul. Budowlanych, ul. Powstańców Śląskich. Dojazd do ulicy Kruszcowej z kierunku Kraków i Katowice będzie odbywał tym samym objazdem ze zjazdem z DK94 w kierunku ulicy Mickiewicza. Na schemacie oznaczono kolorem zielonym.
  4. Skrzyżowanie z ul. Sławkowską. Został wykonany w pasie rozdziału dodatkowy zjazd w celu umożliwienia zjazdu z DK94 na ul. Sławskowską.
  5. Skrzyżowanie DK94 z ulicami 20 Straconych i Mickiewicza. W miejscu obecnego skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną zostanie wprowadzone tymczasowe rondo umożliwiające przejazd w każdym z kierunków ruchu.
  6. Skrzyżowanie DK94 z ul. Rabsztyńska i Kościuszki. Na tym skrzyżowaniu zostanie wprowadzony zakaz lewoskrętów z każdej relacji tj. Z DK94 relacja na Kraków do ul. Rabsztyńska i z DK94 relacja na Katowice do ul. Kościuszki. Z ul. Kościuszki na DK94 w stronę Katowic oraz z ul. Rabsztyńskiej na DK94 w stronę Krakowa oraz nie będzie możliwości przejazdu na wprost w relacjach Rabsztyńska – Kościuszki oraz Kościuszki – Rabsztyńska.
  7. Dla pojazdów zaopatrzenia włączających się w ul. Rabsztyńską dla kierunku Kraków objazd ul. Rabsztyńską, ul. Sikorka do ronda z DW783 oraz DW783 do DK94. Na schemacie oznaczono kolorem różowym.
  8. Dla ul. Kościuszki w kierunku Katowic objazd poprowadzony jest ul. Górniczą do ul. Mickiewicza. Na schemacie oznaczono kolorem fioletowym.
  9. Dla ul. Kościuszki w kierunku ul. Rabsztyńskiej wprowadza się objazd DK94 do ul. Zagaje a następnie do ronda w m. Rabsztyn i dojazd przez ul. Sikorka. Na schemacie oznaczono kolorem czerwonym.
  10. Dla ul. Kościuszki w kierunku DK94 wprowadza się sugerowany objazd od skrzyżowania z K.K. Wielkiego ulicami 29 listopada/ Tysiąclecia do obwodnicy DW791 i DK94. Na schemacie oznaczono kolorem różowym.
  11. Skrzyżowanie DK94 z ul. Słowackiego i ul. Wiejską. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów.
  12. Skrzyżowanie DK94 z ul. Wyszyńskiego. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów. Jednocześnie zostanie wyłączony z ruchu obecnie funkcjonujący oddzielny pas na prawo skrętu z DK94 na ul. Wyszyńskiego.
Szczegóły pokazano na schemacie.

Schemat do pobrania TUTAJ – (2.41 KB, PDF)

Ruch pieszych i komunikacja miejska.

W związku z wprowadzeniem czasowej organizacji ruchu na DK94 zostaną również wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu ruchu pieszego wzdłuż i poprzek DK94.

  1. W rejonie ul. Wspólnej i ul. Gwarków istniejący przystanek autobusowy w kierunku na Kraków zostaje przeniesiony na pas rozdziału. Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 pozostaje w tym samym miejscu.
  2. W rejonie stacji paliw Circle K istniejący przystanek autobusowy w kierunku na Kraków zostaje przeniesiony na pas rozdziału. Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 pozostaje w tym samym miejscu.
  3. W rejonie skrzyżowania DK94 z ul. 20 Straconych i ul. Ul. Mickiewicza.
  • Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 od strony Katowic zostanie zlikwidowane.
  • Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 od strony Krakowa pozostaje w tym samym miejscu.
  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Mickiewicza pozostaje w tym samym miejscu.
  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. 20 Straconych zostaje przesunięte w pobliżu ul. Jaśminowej.
  1. Istniejące przejście dla pieszych w rejonie ul. Szkolnej/ Sienkiewicza pozostaje w tym samym miejscu.
  2. W rejonie skrzyżowania Dk94 z ul. Rabsztyńską i ul. Kościuszki.
  • Istniejące przejścia dla pieszych w poprzek DK94 od strony Katowic i od strony Krakowa zostaną zlikwidowane. W zamian zostanie wykonane przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną w poprzek DK94 w rejonie ul. Wiejskiej (wyjazd z Centrum Handlowego). W związku z likwidacją przejść dla pieszych przystanki autobusowe zlokalizowane przy sklepie Biedronka (kierunek Kraków) oraz przy ul. Sienkiewicza (kierunek Katowice) zostają przeniesione w rejon ul. Wiejskiej.
  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Kościuszki pozostaje w tym samym miejscu.
  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Rabsztyńskiej pozostaje w tym samym miejscu
  1. Istniejące przejście podziemne pod DK94 w rejonie ul. Wiejskiej (Hala Sportowa) i Skalskiej w związku z całkowitą przebudową zostanie zamknięte. Ruch pieszych zostanie skierowany na zaprojektowane przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną w poprzek DK94 w rejonie ul. Wiejskiej.
  2. Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 w rejonie ul. Słowackiego i ul. Wiejskiej zostaje w tym samym miejscu.
  3. Istniejące przejście podziemne w rejonie pod DK94 w rejonie ul. Polna/ Bochowieckiego w związku z całkowitą przebudową zostanie zamknięte. Ruch pieszych zostanie skierowany na zaprojektowane przejście dla pieszych w poprzek DK94 w rejonie ul. Wyszyńskiego. Istniejący przystanek autobusowy przy ul. Polnej (kierunek Kraków) zostaje przeniesiony w pas rozdziału.

Przed wprowadzeniem organizacji ruchu w dniu 19.08.2024r. planuje się prowadzenie prac przygotowawczych wg poniższego planu:

  1. 2024-08-07/08 – wprowadzenie etapu przygotowawczego
    1. Etap przygotowawczy zgodnie ze zgłoszeniem obowiązywać będzie do momentu dopuszczenia etapu głównego, tj. do 2024-08-19
  2. 2024-08-08/09 – usuwanie istniejącego oznakowania poziomego (frezowanie)  
  3. 2024-08-09/10 – usuwanie istniejącego oznakowania poziomego (frezowanie)  
  4. 2024-08-12/13 – wykonanie oznakowania poziomego  
  5. 2024-08-13/14 – wykonanie oznakowania poziomego  
  6. 2024-08-16/17 – prace związane z oznakowaniem pionowym i wygrodzeniem  
  7. 2024-08-17/18 – prace związane z oznakowaniem pionowym i wygrodzeniem
  8. 2024-08-18/19 – dopuszczenie etapu głównego (oznakowanie poziome ronda i skrzyżowań, przekierowanie ruchu na jezdnie północną)
  9. 2024-08-19/20 – dokończenie oznakowania poziomego na wyłączonej jezdni